استارتاپ ها باید استراتژی بازاریابی را بدانند!

استارتاپ ها باید استراتژی بازاریابی را بدانند!

هفت استراتژی بازاریابی درون‌گرا که برای هر استارتاپی ضروری است

۱. بازاریابی محتوایی در سایت

استراتژی بازاریابی محتوایی در سایت، از چند طریق می‌تواند مفید باشد. محتوای جدید، نه تنها خوانندگان جدیدی را به سایت شما هدایت می‌کند، بلکه خوانندگان و مشتریان فعلی را با نام تجاری شما درگیر نگه می دارد، و حداکثر مشتری را برای شما حفظ می‌کند. شما باید محتوایی بسیار دقیق، اصیل و ارزشمند ارائه دهید، که همیشه آسان و سر‌ راست نیست.

۲. بازاریابی محتوایی خارج از سایت

شیوه‌ی عملکرد کمپین بازاریابی محتوایی خارج از سایت، مشابه خواهد بود، به طوریکه محتوایی با نوشتار خوب، هدفمند و مطالب ارزشمند را فراهم می‌کنید، اما به جای انتشار در سایت خود، آن را در سایت دیگری منتشر می‌کنید (امیدوارم، که در رسانه‌های بزرگ منتشر کنید!).
مزیت این روش فرصت دیده‌شدن توسط مخاطبان جدیدی است که ممکن است تا به حال اسم شما به گوششان نخورده باشد. شما ترافیک ارجاع را دریافت خواهید کرد و شهرت نام تجاری‌تان به طور پیوسته با کار کردن با ناشران بزرگتر و بهتر، رشد خواهد کرد.

۳. بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
بهینه‌سازی موتور جستجو

بازاریابی محتوایی در سایت و خارج از سایت، سوخت قابل توجهی را برای شما فراهم می‌کند تا در جستجوها بیشتر دیده شوید محتوای سایت، لینک‌های وارد شونده به سایت را جذب می‌کند، در حالیکه محتوای خارج از سایت به طور مستقیم لینک‌هایی را به وب‌سایت شما ایجاد می‌کند. هر چه وب سایت شما لینک‌های ورودی با کیفیت‌تر و ارزشمند‌تری داشته باشند، در موتورهای جستجو رتبه‌ی بالاتری به دست خواهد آورد. در واقع، در گزارش اخیر گوگل اشاره شده است که دو مورد از سه عامل رتبه بندی بالا در الگوریتم، محتوا و لینک‌های ورودی می‌باشد.

۴. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی
بازایابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌ی اجتماعی ارگانیک، به تمامی سهم خود در جذب مخاطب دست یافته‌است، ولی با این حال به عنوان یکی از موثرترین استراتژی‌‌ها برای جذب مخاطب جدید باقی مانده است. شما از طریق رسانه‌های اجتماعی این قدرت را دارید که تقریبا با هر کسی در جهان تعامل داشته باشید و به تدریج مخاطبان وفاداری را جمع‌آوری کنید (البته به این شرط که به طور مداوم، بینش و محتوای ارزشمندی را فراهم می‌کنید) محتوای درون سایت و خارج از سایت را به شبکه‌ی اجتماعی پیوند بزنید

۵. بازاریابی از طریق افراد تاثیر‌‌ گذار
بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

مفهوم بازاریابی از طریق «افراد تاثیر‌گذار» نسبتا ساده است، اما انجام آن در عمل کمی سخت‌تر است ایده‌ی این استراتژی هدف قرار دادن «افراد تاثیر‌گذار» در صنعت شما است. این افراد رهبران فکری و تاثیرگذاری می‌باشند که شهرت بالایی داشته و دارای بزرگترین بخش از مخاطبان در محل زندگی شما می‌باشند. از طریق همکاری با این افراد تاثیرگذار روی پروژه‌های محتوای مشترک و یا حتی فقط تبادلات بی ضرر در رسانه‌ی اجتماعی (اغلب برای سود متقابل)

۶. خبرنامه‌ی ایمیلی

تردید داشتم که خبرنامه‌ی ایمیلی را در این لیست وارد کنم یا نه، چراکه بازاریابی ایمیلی به طور کلی ممکن است یک استراتژی برون‌گرا باشد. با این وجود، خبرنامه‌ی ایمیلی معمولا حول ارائه‌ی محتوا به مشترکین می‌چرخد و وفاداری و نگه داشتن آنها را افزایش می‌دهد، در حالی‌که به طور همزمان جریان ترافیک مکرر را به سایت شما تثبیت می‌کند.

۷. برند‌سازی شخصی
برندسازی شخصی

در نهایت، برند‌‌‌سازی شخصی را می‌توان تقریبا در ترکیب با هر یک از استراتژی‌های بالا استفاده کرد به عنوان مثال، می‌توانید از برخی اعضای سطح بالای تیم‌تان بخواهید محتوای سایت بیشتری ارسال کنند و بخش اعظم مطالب منتشر شده توسط نویسنده‌ی مهمان را به خود اختصاص دهند، و یا حتی به همکارانی برای تامین مطالب لازم برای استراتژی محتوای خارج از سایت تبدیل شوند.

منبع: آکادمی بال پرواز