ویژگی کارآفرینان موفق

ویژگی کارآفرینان موفق

۲۵ ویژگی کارآفرینان موفق

بدون توجه به معنای موفقیت باید گفت که تعداد زیادی ویژگی مشترک در میان کارآفرینان موفق وجود دارد. شما می‌توانید در کنار هر یک از این ویژگی‌هایی که احساس می‌کنید از آنها بهره‌مند هستید تیک بزنید. بدین ترتیب می‌توانید وضعیت خودتان را به خوبی سبک و سنگین کنید. حتی اگر هیچ کدام از این ویژگی‌ها را ندارید، نباید ناراحت شوید. بسیاری از این ویژگی‌ها را می‌توانید با تمرین و نهادینه کردن نگرش درست در خود بیاموزید، به خصوص اگر از طریق برنامه‌ریزی استراتژیک اهدافی را تعیین نمایید، می‌توانید به راحتی و گام به گام به آن دست یابید.

بایدهای کسب‌و‌کار خانگی

بایدهای کسب‌و‌کار خانگی

دستیابی به موفقیت در هر فعالیتی نیازمند یک سری “بایدها” است. برای رانندگی قانونمند در شهر و جاده، راننده باید گواهینامه داشته باشد؛ برای کسب برتری در ورزش، شخص ورزشکار باید خوب تمرین کند؛ برای داشتن یک دوران بازنشستگی آسوده، شخص باید از مبانی سرمایه‌گذاری به خوبی اطلاع داشته و فعالانه برای دوران بازنشستگی خود سرمایه‌گذاری نماید. اگر هدف شما موفقیت در کسب‌و‌کار است، فرمول آن با موارد ذکر شده در بالا، تفاوت چندانی ندارد.

لذت از کار

چیزی که شما در قالب رضایتمندی شخصی، سودآوری، ثبات و لذت از کسب‌و‌کار به دست می‌آورید، برآیند چیزی است که در کار خود وارد می‌کنید. بنابراین اگر از کار خود لذت نمی‌برید، باید این انتظار را داشت که این عدم رضایت بر موفقیت شما انعکاس پیدا کند. به عبارت دیگر، عدم رضایت به احتمال فراوان باعث عدم موفقیت شما خواهدشد.

۲. کارتان را جدی بگیرید

شما نمی‌توانید انتظار اثربخشی و موفقیت در کسب‌و‌کارتان را داشته باشید مگر اینکه به راستی به کسب‌و‌کار خود، محصولات و خدماتی که عرضه می‌کنید باور داشته باشید. بیشتر کسب‌و‌کارهای خانگی در جدی گرفتن کسب‌و‌کار خود ناموفق هستند و به آسانی از مسیر اصلی خود منحرف می‌شوند، دیگر انگیزه‌ای ندارند و شرایط برای آنها سخت می‌شود. از طرف دیگر، صاحبان این دسته از کسب‌و‌کارها معمولا طعمه‌ی نظرات افراد منفی‌بافی می‌شوند که اصلا آنها را جدی نمی‌گیرند چون آنها در یک دفتر اداری، فروشگاه یا کارخانه کار نمی‌کنند. اما این نظرات بدبینانه که هر روز بر سر صاحبان کسب‌وکار خانگی می‌بارند، زمانی بر آنها بی‌تاثیر خواهدبود که بدانند در سال‌های اخیر تعداد افرادی که در خانه کار می‌کنند و درآمد سالیانه‌ی بسیار خوبی دارند رشد فزاینده‌ای داشته است.

۳. برای همه چیز برنامه‌ریزی کنید
برنامه‌ریزی

برنامه‌ریزی برای تمام جوانب کسب‌و‌کار خانگی نه تنها یک الزام است بلکه عادتی را به وجود می‌آورد که هر صاحب کسب‌وکار خانگی باید آن را توسعه داده، اجرا کرده و آن را تحت نظارت قرار دهد. برنامه‌ریزی برای کسب‌و‌کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا شما باید برای این کار تمام جوانب کسب‌و‌کار را تحلیل کنید، تحقیق نمایید و داده‌ها را گردآوری کنید تا بر اساس حقایق به دست آمده به نتیجه‌گیری بپردازید. علاوه بر این، برنامه‌ی کسب‌و‌کار کارکرد دیگری نیز دارد که سبب می‌شود شما اهدافتان و نحوه‌ی دستیابی به آنها را به روی کاغذ بیاورید.

۴. هوشمندانه پول خرج کنید

مایه‌ی حیات هر کسب‌و‌کاری گردش نقدی آن است. شما از پول برای خرید کالا، دریافت خدمات، تبلیغات و بازاریابی، تعمیر و تعویض ابزارها و تجهیزات و کسب سود استفاده می‌کنید تا بتوانید به حیات کاری خود ادامه دهید. بنابراین، همه‌ی صاحبان کسب‌و‌کار خانگی باید مدیران مالی هوشمندی باشند که حفظ جریان نقدی و پرداخت به‌موقع صورت‌حساب‌ها را تضمین نمایند. در زمینه‌ی مدیریت هوشمندانه‌ی پول دو وجه وجود دارد:

۵. فروش را هدف اصلی قرار دهید
فروش

کارآفرین کسب‌و‌کار خانگی باید همیشه به یاد داشته باشد که بازاریابی و فعالیت‌های تبلیغاتی علی رغم هزینه، دقت و هدف گذاری مناسب، تا زمانی که به یک نکته‌ی مهم یعنی درخواست فروش بی‌توجهی نماید، کاملا بی‌ارزش خواهدبود. این حرف به آن معنا نیست که یک فروشنده‌ی خوب، یک بازاریاب باهوش یا یک متخصص روابط عمومی اصلا دارایی‌های فوق‌العاده‌ای برای کسب‌و‌کار شما نیستند. اما اگر شما فعالانه از مشتری نخواهید که محصول شما را بخرد، همه‌ی این مهارت‌ها بیهوده خواهندبود.

منبع: آکادمی بال پرواز