برای هر کارآفرینی دیدن این فیلم های سینمایی انگیزشی لازم است

برای هر کارآفرینی دیدن این فیلم های سینمایی انگیزشی لازم است

فیلم سینمایی انگیزشی

در این مقاله می‌خواهیم شما را با ۵ فیلم‌ سینمایی انگیزشی آشنا کنیم. که انگیزه‌‌بخش کسب‌وکارتان خواهند شد. این ۵ فیلم را ببینید و هر چیزی را که راجع به کسب‌و‌کار لازم است، یاد بگیرید بله سینماتوگراف «کارآفرین» هم تربیت می‌کند.

۱. The Social Network

فیلم سینمایی انگیزشی

 

خیلی عجیب نبود که وقتی فیلم سینمایی انگیزشی شبکه‌ی اجتماعی (The Social Network) در سال ۲۰۱۰ روی پرده‌های نقره‌ای اکران شد، فروش گیشه‌ی سینما سر به فلک گذاشت. جدای از هر چیز دیگر، همه دوست داشتند بدانند که این نیم‌وجب بچه، یعنی مارک زاکربرگ، چطور توانست از هیئت یک دانشجوی یک‌لاقبای هاروارد به رئیس محبوب‌ترین شبکه‌ی اجتماعی دنیا مبدل شود.

۲. Glengarry Glen Ross

Glengarry-Glen-Ross - فیلم سینمایی انگیزشی

 

این فیلم سینمایی انگیزشی است بر اساس فیلمنامه‌ای از دیوید مَمِت که جایزه‌ی معتبر پولیتزر را به خود اختصاص داد. این فیلم به کندوکاو در بازار گسترده‌ی ملک و املاک در شیکاگو می‌پردازد. Glengarry Glen Ross که مینی‌بوسی از بازیگران معروف نظیر جک لمون، آل پاچینو، الک بالدوین، اد هریس و کوین اسپیسی در آن ایفای نقش کرده‌اند، نگاه نزدیکی به دروغ‌ها و خیانت‌هایی می‌اندازد که افراد در مسیر کسب موفقیت شغلی مرتکب می‌شوند.

۳. Pirates of Silicon Valley

pirates of silicon valley - فیلم سینمایی انگیزشی

 

فیلمی تلویزیونی که در سال ۱۹۹۹ پخش شد و اولین سال‌های دست و پا درآوردن شرکت‌های تکنولوژی‌محور در دره‌ی سیلیکونی و اوج‌گیری اسطوره‌هایی نظیر بیل گیتس و استیو جابز را به تصویر کشید. این فیلم مستندگونه برداشت جالبی از زندگی مؤسسان مایکروسافت و اپل را به ببینندگان خود عرضه می‌کند.

۴. Citizen Kane

 

citizen kane - فیلم سینمایی انگیزشی

 

حتی اگر کارآفرین هم نیستید، «همشری کِین» محصول ۱۹۴۱ ساخته‌ی‌ کارگردان شهیر سینما «اورسون وِلز» را حتما ببینید زیرا این فیلم یکی از شاهکارهای تاریخ سینماست. ماجرای فیلم حول و حوش زندگی شخصیتی ساختگی به نام چارلز فاستر کِین می‌چرخد که صاحب یک روزنامه است و سرمایه‌دار بسیار غولی به شمار می‌رود. این داستان اقتباس نه چندان دقیقی از زندگی ویلیام رندولف هِرست و عطش او برای کسب ثروت و قدرت است. در انتهای فیلم، کِین به خودش می‌آید و درک می‌کند که اهمیت زندگی به چه چیزی است.

هدف هر کارآفرینی به راه انداختن کسب‌و‌کاری موفق است، اما این تنها هدف زندگی نیست.

۵. The Pursuit of Happiness

فیلم سینمایی انگیزشی

 

فیلم بر اساس داستان واقعیِ زندگی کریس گاردنر ساخته شده است. این فیلمِ محصول سال ۲۰۰۶ که بازی فراموش نشدنی ویل اسمیت را نیز در خود دارد، یکی از دلگرم کننده‌ترین و انگیزه بخش‌ترین فیلم‌های سینمایی برای کارآفرینان است. اگر با دیدن تقلای کریس و پسرش برای رسیدن به رؤیای‌شان هیچ تکانی نخوردید، با خیال راحت بروید رکورد گینسِ بی‌احساس‌ترین آدم دنیا را بزنید و جایزه‌ی نقدی‌اش را ببرید.

منبع: آکادمی بال پرواز