ایده هایی برای شروع کسب و کار جدید

راهکار اول

خرده فروشی مستقیم

امروزه با بزرگ شدن شهرها و ایجاد مشکلات مختلف در جابجایی در سطح شهر افراد ترجیحا راغب هستند نیازهای خود را از نزدیک منزل و یا محل کار خود تامین کنند ، حال اگر شما بتوانیدطیف متنوعی از موارد مورد نیاز (مانند لوازم التحریر) بورت منظم و مرتب و با قیمت مناسب عرضه کنید میتوانید مطمئن باشید فروش خوبی خواهید داشت .

البته متاسفانه در حال حاضر این کار بصورت کاملا نا منظم و آشفته توسط افراد در سطح شهر انجام میشود ولی اولا بخاطر بی نظم بودن آنها و ثانیا بخاطر قیمتهای غیر منصفانه نمی توانندانتظار فروش خوبی داشته باشند .

مثال:
حالت اول : پسر خوش برخورد و مهربانی است که چند وقت یکبار با یک جعبه پر از خودکار و مدادو ماژیک و…. در نمونه های متنوع به فروشگاه ما سر میزند و هربار تقریبا بیش از ۲۰ هزار تومان از او خرید می کنیم او بعد از چند مدت موفق شد یک موبایل اعتباری تهیه کند و ما هم در اوقات نیاز به او زنگ می زنیم و سفارش خود را اعلام می کنیم و اینطور فروش او هم بیشتر شده است.

حالت دوم (منفی) : فرش فروشهایی که اول ۴ عدد قالیچه را ۵۰ هزار تومان اعلام میکنند ولی میشود مجموع آنها را زیر ۱۰ هزار تومان خرید و یا ریش تراشی که اول ۳۰ هزار تومان اعلام میکردند نهایتا با ۴۵۰۰ تومان خریداری کردم.

این مثالها را به این دلیل مطرح کردم تا مشخص شود عکس العمل خوب شخص در ارائه کالای مناسب در جهت جلب اعتماد مشتری برای ثابت ماندن مشتریان و خرید دائمی آنها چقدر مهم است.
نوع کالاهایی که در این زمینه قابل عرضه هستند بسیار متنوع است و با توجه به سرمایه و امکانات شما و اندکی تحقیق میتوانید کالای مناسب برای این کار را انتخاب کنید .

این انتخاب میتواند با توجه به سطح توانایی مالی خریداران و نیازهای آنها انجام شود
بسته به امکان مالی شما این کار میتواند پیاده، با دوچرخه ویا موتورسیکلت و یا یک اتومبیل کوچک انجام شود و حسن دو مورد آخر در این است که امکان همراه داشتن و تحویل کالای بیشتری را در اختیار قرار میدهد.

چند کالای پیشنهادی

۱- لوازم التحریر

۲- ماشین حساب

۳- ماشینهای تست اسکناس و تراول( کنترل تقلبی نبودن )

۴- لوازم تزئینی کوچک و شیک

۵- کارهای هنری کوچک

۶- تقویم و سررسید برای ماههای پایانی سال ( میتوانید با یک چاپخانه برای گرفتن سفارش از مشتری برای آنها مذاکره کنید )

۷- سی دی های موسیقی ( برخلاف سی دی های تصویری معمولا در این زمینه افراد زیادی فعالیت نمی کنند )

و خلاصه هر چیزیکه قابل فروش و قابل حمل ونقل به آسانی باشد..

راهکار دوم

بسته بندی

یکی از خواص زندگی شهرنشینی در جوامع امروز بی حوصله بودن و عجول بودن مردم است که آنها را راغب می کند کالاهای بسته بندی را راحت تر خریداری کنند. حال این فرضیه را در نظر می گیریم شما و یا یکی از اقوام شما سوپر مارکت و یا میوه فروشی دارید ، پس مثالهای خود را برای هر دومورد قید میکنم :

در سوپر مارکت بسیاری از اقلام فله وجود دارد که میتوان آنها را بصورت عمده از بازار تهیه کرد (گندم ، جو، عدس و…) حال با داشتن یکعدد دستگاه وکیوم پلاستیک کوچک که نمونه اشرا در مغازه های عطاری زیاد میشود دید و قیمت آن هم خیلی زیاد نیست میتوان همین کالاها را در بسته بندیهای نیم کیلو و یک کیلو آماده کردخواهید دید که فروش دراین حالت بسیار سریعتر انجام میشود، با اندکی تحقیق دربازار میتوانید ظروف یکبار مصرف مناسبی را بیابیدکه باعث میشود بسته بندی شما بسیارزیباتر و جذابتر شده و کالا جلوه بهتری پیدا کند.

و اما این ایده در میوه فروشیها بسیار بهتر جواب خواهد داد:
شما اقلام پرمصرف را میتوانید طبق توضیحات فوق بسته بندی کرده و دسترس مشتری قرار بدهید البته شایان ذکر است که حتما اقلام داخل بسته بندی باید کیفیت بسیار خوب و ظاهر کاملا بی عیب داشته باشد و الا مشتری از خرید آنها منصرف میشود ، در عین حال میتوانید این بسته بندیها را کمی گرانتر از حالت فله به فروش برسانید ولی در عوض زمان بسیار زیادی در معطلی فروشندگان و مشتری صرفه جویی شده و امکان اینرا میدهد که شما مشتریان بیشتری را سرویس داده و فروش بیشتری داشته باشید.

منبع: آکادمی بال پرواز  و آکادمی بال پرواز