راز تهیه ایمیلهای پرفروش

ایمیل هایی که بطور حرفه ای تهیه شده باشند می توانند فروش شما را بطور قابل توجهی افزایش دهند. در این بخش با ارائه فرمول دقیقی می پردازیم تا قادر به تهیه ایمیلهایی باشید که باز شوند، خوانده شوند و همچنین فروش شما را افزایش دهند.

با موضوعی گیرا و و جذاب شروع کنید

موضوع ایمیل مهم ترین بخش آن است و خواننده با دیدن موضوع ایمیل تصمیم می گیرد که پیام را باز کرده و متن آنرا بخواند و یا از خواندن آن صرفنظر کند. در بخش موضوع می توانید سوالی بپرسید ،نتیجه ای را بیان کنید ، جایزه ای ارزشمند ارائه دهید یا دلیل ارسال ایمیل را شرح دهید. اگر پیشنهاد ویژه ای با زمانی محدود دارید،آخرین فرصت را در سطر موضوع بیان کنید. اگر نام مشتری را بدرستی از طریق ایمیلش دریافت کرده اید میتوانید در سطر موضوع به نام خودش نیز اشاره کنید.دراینجا چندین نمونه از موضوعات موفقیت آمیز را به شما ارائه میدهیم.

سلام،علاقه مند به مصاحبه با شما در روز پنج شنبه هستم…

فقط تا پایان خردادماه – سی دی صوتی رایگان مرا دریافت کنید.تنها سه هفته باقی مانده است.

در سه ماه اخیر هزاران نفر به عضویت وب سایت درآمدند. شما چطور؟

عنوان دوستانه ای بیفزایید

اگر نام دریافت کننده ایمیل را دارید از آن استفاده کنید. در غیر اینصورت از روشهای متداول خطاب کردن استفاده کنید مانند “سلام همکار عزیز”، “سلام خریدار گرامی”. عنوان ایمیل را تا آنجا که می توانید شخصی و دوستانه سازید.

پیشنهاد 

در متن ایمیل تا آنجا که ممکن است از متون خشک و رسمی استفاده نکنید. استفاده از متون رسمی و بازارگانی باعث می شود، مشتری احساس کند که با یک سازمان طرف است و نه با یک فرد دلسوز که کارش را بخوبی انجام خواهد داد. بجای نوشتن “جناب آقای بقوسیان، احتراما اطلاعات درخواستی به پیوست ارسال شد.” می توانید اینطور بنویسید ” سلام آقای بقوسیان عزیز، بسیار خوشحالم که به محصولات ما علاقه مند شده اید، کاتالوگ محصولات را برایتان ضمیمه کرده ام.”

در پاراگراف اول ایجاد هیجان کنید

توجه خواننده را جلب کرده و دلیلی ارائه کنید که به خواندن ادامه دهد. شاید به طور غیر مستقیم بگویید که پیشنهاد مخصوصی فقط برای او دارید. بهتر است یک هدیه رایگان، تخفیف ویژه یا اطلاع قبلی در مورد فروش را تنها برای مشتریان پست الکترونیکی پیشنهاد کنید.

چند مزیت برتر خود را شرح دهید

جنبه هایی از محصول، خدمات، پیشنهاد و یا کالای رایگان خود را که از همه ترغیب کننده تر است انتخاب کنید. خود را از دیگران متمایز سازید. بسیاری از ایمیل های تبلیغاتی ایرانی هیچ مزیتی را ذکر نمی کنند. هیچگاه خود را بدون رقیب تصور نکنید. مزایای خود را طوری بنویسید که اگر خواننده چند ایمیل از رقیبان دریافت کرد، مقایسه آنها با ایمیل شما ، باعث خرید از شما شود.

اطلاعات تاییدکننده فراهم کنید

گواهینامه ها، نشان های تقدیر، مطالعات موضوعی ، نمونه های موفقیت ، مقایسه قیمتها و جزئیات دیگری از این قبیل کمک می کنند تا اعتراضات احتمالی مشتری قبل از خرید، بر طرف شوند.

مختصر و گیرا بنویسید

تنها جزئیاتی را که از جذابیت بیشتری برخوردارند در ایمیل خود لحاظ کنید. اگر پیشنهاد شما احتیاج به گفتگوی طولانی تری در مورد اینکه چرا خوانندگان باید پاسخ دهند، دارد ، نشانی وب سایت خود را برای مشاهده صفحات فروش طولانی و کامل در اختیار افراد قرار دهید.

متن را به مطالب کلیدی تبدیل کنید

حجم زیادی از مطالب فشرده ، برای خوانندگان دلهره آور و وقت گیر خواهد بود. از این رو من همیشه مطالب را با قرار دادن مزایا و نکات مهم، در جملات کوتاه و کلیدی ، خواندن متن را آسانتر می سازم.

پیشنهاد اصلی را ارائه کنید

اگر وب سایت ندارید، پیشنهادهایتان را به صورت مستقیم و با زبان ساده و فصیح در ایمیل قید کنید. بهتر است پیشنهاد های فصلی را انتخاب کنید. مانند: «کت زمستانی خود را قبل از سی ام آذر به خشکشویی بیاورید و ما ۱۰ درصد تخفیف خواهیم داد، یا هنگامی که فروش کم است برای جذب مشتری از ایمیل استفاده کنید. مثال: «با خرید دو پرس غذا در هر دوشنبه، سه شنبه یا چهار شنبه از یک پیش غذای رایگان لذت ببرید». اطمینان حاصل کنید که برای پیشنهادتان محدودیت زمانی در نظر گرفته اید یا از آنها درخواست کنید که ایمیل را برای نشان دادن اینکه این ایمیل را دریافت کرده اند با خود بیاورند.

روش پاسخگویی را برای خواننده مشخص کنید

همیشه به مشتری بگویید که دقیقا چه کاری باید انجام دهد. مثلا بنویسید «برای اطلاعات بیشتر از وب سایت ما دیدن کنید» باشد یا «روز پنج شنبه ۹ اسفند ماه قبل از ظهر برای دریافت هدیه تان به ما تلفن کنید».

لینک وب سایت را به ایمیل اضافه کنید

اگر میخواهید مشتریان برای خواندن صفحات کامل فروش، دانلود کوپن، یا انجام عملیات دیگر به سایت شما بروند اطمینان حاصل کنید که حداقل دوبار یکی در نیمه دوم ایمیلتان ویکی درست قبل از امضا، آدرس وب سایت را ذکرکنید.

ایمیل را اختصاصی سازید

بخش پایانی بسیاری از ایمیل ها، خشک و غیر دوستانه هستند. این سوال پیش می آید که:«چه کسی این مطلب را می نویسد؟» برای جلوگیری از این تاثیر بخشی از شخصیت خودتان را به ایمیل منتقل کنید! حتی می توانید شوخی کوچک و کاملا مودبانه ای را اضافه کنید. به خاطر داشته باشید شما در حال فرستادن پیام برای افرادی هستید که از پیش با آنها رابطه کاری دارید .پیام را به صورت دوستانه درآورید.

 

منبع: آکادمی بال پرواز