استخدام متخصصین بازاریابی دیجیتال

استخدام متخصصین بازاریابی دیجیتال

۱۵ مهارت ضروری که برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال باید در نظر بگیریم

امروزه، بازاریابی دیجیتال نیازمند مهارت‌های متنوعی است که علاوه بر مهارت‌های ضروری برای هر بازاریابِ کاردان، درک بالا در زمینه‌ی رسانه‌های مختلف و قابلیت شناسایی فرصت‌های در حال ظهور را هم شامل می‌شود. در ضمن بازایابان دیجیتال، باید تعادلی در زمینه‌ی تفکر انتقادی و خلاق ایجاد کنند تا بتوانند برای شرکت‌شان موفقیت به ارمغان بیاورند. در این مقاله شما را با ۱۵ معیاری که برای استخدام متخصصان بازاریابی دیجیتال لازم است بدانید، آشنا می‌کنیم. به همین دلیل از چند نفر از اعضای «انجمن کارآفرینان جوان» سؤال شده است که برای استخدام بازاریاب‌های دیجیتال چه مواردی برای‌شان اهمیت دارد. بهترین پاسخ‌های آنها را در ادامه بخوانید.

۱. تخصص در زمینه‌ی تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی

فردی که در زمینه‌ی بازاریابی دیجیتال استخدام می‌شود، باید در تبلیغات پولیِ شبکه‌های اجتماعی، خصوصا فیسبوک یا شبکه‌های اجتماعی‌ای که شرکت ما از آنها استفاده می‌کند، خُبره باشد. آنها باید بتوانند در تجزیه‌و‌تحلیل آمار بازدید‌کنندگان پست‌ها و صفحات در فیسبوک مهارت داشته باشند، بتوانند مخاطبان سفارشی و افرادی را که احتمال می‌رود به تجارت ما علاقمند باشند، پیدا کنند، کمپین‌های تبلیغاتی خلاق را آزمایش و تجربه کنند و بر روی حیطه‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی تسلط کافی داشته باشند. در فضای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی، فرصت‌های کم‌هزینه‌ی زیادی وجود دارند و بازاریاب دیجیتال باید زیر و بم این فضاهای رایج را که کاربردشان نیز آسان است، بشناسد.

مایلز جنینگز، مدیر recruiter

۲. مهارت‌های فروش

در طول این سال‌ها، ما بازاریاب‌های دیجیتال زیادی، هم به صورت بُرون‌سپاری و هم داخلی، استخدام کرده‌ایم و متوجه شدیم، افرادی که فوت‌و‌فن فروش را خوب می‌شناسند، بازاریاب‌های بهتری هستند. آنها می‌دانند چطور با مردم رابطه برقرار کنند و از آنها خریدارانی وفادار بسازند. با اینکه بازاریاب‌های دیجیتال، به طور مستقیم قراردادهای فروش را منعقد نمی‌کنند، باید تکنیک‌های فروش را خوب بشناسند، در غیر این‌ صورت، هزینه‌های بازاریابی سازمان شما را به هدر می‌دهند، بدون اینکه فرصت‌های با‌ارزشی برای تیم فروش‌تان فراهم کنند.

مارک سنیکولا، مدیر bannerview

۳. تخصص در بازاریابی از طریق چند روش بازاریابی مرسوم

داشتن تخصص در زمینه‌های کانال‌های ارتباطی برای بازاریاب دیجیتال ضروری است

من بازاریاب‌های زیادی دیده‌ام که ارزش‌های تمامی کانال‌های بازاریابی، از جمله ایمیل، شبکه‌های اجتماعی، SEO (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو)، SEM (بازاریابی با موتورهای جستجو) و غیره را می‌‌دانند. ممکن است خیلی از این کانال‌ها برای شما مفید باشند، اما کلید استراتژی موفق بازاریابی، تمرکز بر چند کانالِ محدود و استفاده‌ی بهینه از آنهاست. این یعنی باید آن کانال‌ها و راه‌های استفاده از آنها را به خوبی درک کنیم و از آن راهکارها برای شرکت‌مان به بهترین شکل استفاده کنیم.

ترور سامنر، مدیر localvox

۴. توانایی تفکر بی‌طرفانه

بازاریاب‌ها معمولا مشتاق‌ترین کارمندان شرکت هستند. با این حال، شور و اشتیاق گاهی می‌تواند بر قضاوت و ارزیابیِ نظریه‌ها و ابتکارات آنها در حیطه‌ی بازاریابی تأثیر بگذارد. بازاریابی موفق خواهد بود که بتواند خودش را از کارش جدا کند و با نگاهی بی‌طرف و عینی که واقعیت‌‌ها را در نظر می‌گیرد، فقط بر چیزی که واقعا مفید است تمرکز کند، نه چیزهایی که امیدوار است مفید باشند.

وزلی ماثیو،‌ مدیر highlevelmarketing

۵. قابلیت اجرا و تحلیل کمپین‌های بازاریابی قطره‌ای

بازاریابی قطره ای

بازاریابی ربایشی یا جاذبه‌ای، مهارتی کلیدی برای ایجاد علاقه در مشتریان است. با اینکه خیلی از بازاریاب‌ها می‌توانند استراتژی‌های مبتکرانه‌ یا کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک (CPC) داشته باشند، چیزی که برای من جالب است این است که چطور داده‌هایی که به دست می‌آید را بررسی کرده و کمپین مطمئنی برای بازاریابی قطره‌ای ایجاد می‌کنند. خودکار‌سازی از طریق این نوع کمپین‌ها بدین معنی نیست که یک ایمیل را به تمامی افرادی که کمپین جمع‌آوری کرده است، بفرستیم. بلکه به ارتباطات شخصی و هدفمند بودن ارتباط دارد که این ارتباطات و هدفمندی متناسب با اقدامات متفاوتی که در کمپین انجام می‌شوند، فرق می‌کنند. به همین دلیل تفکر تحلیلی و استراتژیک در اینجا خیلی مهم است. بازاریابی مؤثر، زمانی رخ می‌دهد که هنر ارتباطات انسانی بر روش‌های خشک آماری چیره شود.

اران ایال، مدیر springleap

۶. ترکیبی از خلاقیت و قابلیت‌های تحلیلی

بازاریابی دیجیتال نیاز به تفکر خلاق و تحلیلی دارد، بنابراین باید دنبال نامزدهایی بگردیم که توانایی انجام هر‌ دو را داشته باشند. خیلی از نامزدهای بازاریابی دیجیتال فقط بر یکی از این دو تمرکز می‌کنند، اما مهم این است که «هنر و دانش» را به تمامی برنامه‌های دیجیتال وارد کنیم. استفاده از تفکر تحلیلی برای اطلاع از استراتژی‌های آینده در بازاریابی دیجیتال به ما اجازه می‌دهد که همه چیز را به خوبی بسنجیم، حتی برای یک کمپین خلاقانه و زیبا.

کایلا واگنر، مدیر revelinteractive

۷. قابلیت داستان‌گویی نوشتاری و بصری

رسانه‌‌ی دیجیتال، رسانه‌ای است که برخلاف تمامی رسانه‌های قبل از آن، به عوامل نوشتاری و بصری وابسته است. ما به نوشته‌ای که مرتبط با حال و هوای‌مان باشد و تصویری که احساسات‌مان را برانگیزد، توجه می‌کنیم. تواناییِ درک و دستکاریِ این دو مورد، برای چشم‌انداز بازاریابی دیجیتال امروز ضروری است.

الکس فریاس، مدیر trackmarketing

منبع: آکادمی بال پرواز