چند عادت خوب کارآفرینان موفق

چند عادت خوب کارآفرینان موفق

۹ عادت کارآفرینان برای داشتن موفقیت درازمدت

برای اینکه عادت خوب کارآفرینان موفق را بشناسید باید قدرت تان را در طول مسیر حفظ کنید، چون شروع یک کسب‌وکار جدید فرآیند طولانی‌مدتی است و با مشکلات زیاد و سختی مواجه می شوید. اگر من یک سرمایه‌گذار بودم، برای انتخاب یک کارآفرین خوب از بین افراد مشتاق، به دنبال نشانه هایی می گشتم که به پیشرفت و کامیابی برای یک مدت طولانی منجر شود. اگر می خواهید دنیا را عوض کنید بصیرت و علاقه شرایط لازم هستند اما کافی نیستند. خیلی از کارآفرینان موفق و شناخته شده مثل هاوارد شولتز (استارباکس) و استیو جابز (اَپِل)، رفتارها و عادت های مشترکی داشتند، که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم.

۱. کارآفرینان موفق هیچ‌وقت تسلیم نمی‌شوند، تنها گاهی عقب‌نشینی می کنند
تسلیم نشدن ویژگی اصلی کارآفرینان موفق است

تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند که مهم ترین دلیل شکست در راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید، این است که فرد مؤسس خیلی زود تسلیم می شود. کارآفرین های بزرگ ممکن است به شما بگویند که گاهی واقعا کف گیرشان به ته دیگ می خورده، اما هیچ‌وقت تسلیم نشده اند. چقدر خوب می شد اگر همه ی کارآفرین های تازه‌کار هم همین طور بودند.

۲. کارآفرینان موفق به جای بهانه آوردن، درباره ی درس هایی که یاد گرفته‌اند صحبت می کنند

درس گرفتن از کارآفرینان موفق

کارآفرینان موفق به جای اینکه دنبال کسی یا چیزی بگردند که تقصیرها را به گردنش بیندازند، همیشه آماده و مشتاق هستند و توانایی این را دارند که از چالش ها درس بگیرند. مثلا هاوارد شولتز به آسانی پذیرفت که موفقیت های اولیه اعضای تیمش را کمی مغرور کرده که با برنامه ریزی و خلاقیت این مشکل حل شد.

۳. کارآفرینان موفق آینده‌نگرانه پیشنهادهای  فعلی شان را جایگزین می کنند
پیشرفت کارآفرینان موفق

 

وقتی کارتان روی غلتک بیفتد، مدیرتش آسان می شود. تنها مواقعی که یک رقیب پا توی کفش تان می کند، باید واکنش نشان بدهید. مثلا استیو جابز خیلی سریع محصولاتی که چند ماه از عمرشان می‌گذشت را کنار می گذاشت حتی آنهایی که فروش عالی داشتند و بازار را تکان داده بودند و به این ترتیب باعث می شد پویایی و محبوبیت برند اپل رشد  کند. شاید این کار یک استراتژی جسورانه و چالش‌برانگیز باشد اما به پیروزی شما در درازمدت منجر می شود.

۴. کارآفرینان موفق تنها روی راه‌حل های خاص تمرکز می کنند

بیشتر طرح‌های استارتاپی که این روزها می‌بینم یا یک راهکار تخصصی در حوزه‌ی شبکه‌های اجتماعی هستند یا ادغام چند بستر و پلتفرم موجود برای ایجاد یک پلتفرم چندمنظوره. این در حالی است که کارآفرین هایی که به موفقیت همیشگی فکر می کنند، به دنبال راه‌حل های جدید و مبتکرانه در بازارهای بزرگ و در حال رشد هستند، در حالی که ریسک این کار خیلی بیشتر است.

۵. کارآفرینان موفق برای پیدا کردن شریک ها و راه های فروش مکمل، سخت تلاش می کنند

شریک مناسب برای کارآفرینان موفق

اصلا فکرش را هم نکنید که حتی یک طرح خیلی خوب هم بتواند خود به خود و بدون اینکه کمک گرفتن از کانال های توزیع حاکم و از شریک هایی که با مشتری ها در ارتباط هستند، به فروش برود. کارآفرین‌هایی که آینده‌نگرند و به درازمدت فکر می کنند، روی هسته ی رقابت‌شان تمرکز می کنند تا یک برند شناخته شده بسازند. آنها قرار نیست همه ی کارها را خودشان انجام بدهند.

منبع:‌ آکادمی بال پرواز