داستان موفقیت- بازاریابی ایمیلی

هنوز هم ایمیل بهترین دوست کارآفرینان یک نفره و کسب و کارهای کوچک است. ایمیل تقریبا رایگان و بسیار سریع است، و بکارگیری آن می تواند درآمدی تولید کند که سریعتر از روشهای دیگری است که برای ارسال پیامهایتان استفاده می کنید.

 

مانند هر استراتژی دیگر، ایمیل هم نیازمندیهای خاص خود را می طلبد. اولین قدم تهیه متن تبلیغاتی با پاسخ مستقیم است- شما می توانید این مهارت را به سادگی آموخته و بر آن تسلط پیدا کنید. برای اطلاعات بیشتر می توانید فصل استفاده از تبلیغات پرفروش را دقیقتر بخوانید.

جف جانسون، کارآفرینی است که توانست تنها در مدت ۹۰ روز، مبلغ ۴۵۴۰۰۰ دلار درآمد اینترنتی کسب کند.او از ایمیل برای فروش کالاها و خدمات خود استفاده نمود. راز موفقیت او چه بود؟ جف می گوید:”کلید کار آن است که دریابید چه چیزی برای واقعا برای مشتریانتان مفید خواهد بود و پیشنهادی را بفرستید که برایشان واقعا جذاب باشد.” او اضافه می کند” در بهترین حالت ممکن، تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد ایمیلها باز خواهند شد.”

جف مدیر سابق یک بنگاه سهام بود، او می خواست راهی بیابد تا از موقعیت مدیریتی خسته کننده اش جدا شود تا او و همسرش بتوانند یک فرزندان را بخوبی پرورش دهند.او شروع به بررسی روشهایی نمود که به او اجازه می داد تا در ازای ساعات کمتر کاری، درآمد دلخواه خود را بدست آورد. جف می گوید:” من می خواستم بزرگ شدن فرزندانم را ببینم.”

جف در جریان جستجوهایش، فهمید که اینترنت ابزار و اهرمی بی نظیر است و از آن می تواند برای صرفه جویی در وقتش و هم برای گسترش کسب و کارش استفاده کند. جف در اوایل کار متوجه شد که برای کسب درآمد از اینترنت باید دو کار را انجام دهد.

۱) ایجاد یک وب سایت که در ۲۴ ساعت هر روز و ۷ روز هفته مشتریان جدید تولید کند. ۲) ارائه پیشنهادهای ویژه فروش به افرادی که جذب وب سایت می شوند.

جف اولین وب سایتش را راه اندازی کرد. او در اولین قدم بجای فروش کالا و خدمات خودش، به عنوان یک ” واسطه حرفه ای” مطرح شد، کسی که در خلق مشتری و ایجاد فروش برای کسب و کارهای دیگران تخصص دارد. او ارتباط با مشتریان و همچنین، انتشار فاکتور، تماسهای تلفنی و تحویل کالا را به سایر کسب و کارها واگذار کرد، در حالیکه خود او در وحله اول تمام وقتش را صرف خلق مشتریان جدید می نمود.

در ۶ ماه اولیه فعالیت، وب سایت جف آنقدر ترافیک داشت که باعث ایجاد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار درآمد در روز می شد، و نکته جالب آن است که او در سایتش حتی یک محصول برای فروش نداشت، بلکه به تبلیغ کسب و کار دیگران می پرداخت. او وب سایتهای دیگری را راه اندازی کرد که به تبلیغ کالاهای دو شرکت بزرگ می پرداختند. جف به کمک این سایتها در ۹۰ روز، ۴۵۴۰۰۰ دلار کمیسیون فروش دریافت کرد .

او کلید موفقیت خود رادر استفاده از ایمیل می داند. موفقیت در بازاریابی ایمیلی نیازمند بدست آوردن نام و ایمیل علاقه مندان، ایجاد یک ارتباط با افراد فهرست، و در آخر ارسال ایمیل مجدد به فرد است. این ایمیل می تواند درباره چیزهای مانند پیشنهاد محصول جدید، یک هدیه رایگان، یک مناسبت خاص و مشابه اینها می باشد.

 

منبع: آکادمی بال پرواز